Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2025

InfoCom World 2025: Πώς μετατρέπεται το κόστος της AI σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌    ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

27ο InfoCom World 2025
AI-Volution: A Brave New World!
26 Νοεμβρίου 2025
Divani Caravel

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει πάψει να αποτελεί αντικείμενο θεωρητικής συζήτησης και έχει μετατραπεί στο πιο κρίσιμο στοίχημα που καλείται να κερδίσει μια σύγχρονη επιχείρηση. Δεν μιλάμε πλέον για ένα απλό εργαλείο παραγωγικότητας, αλλά για μια θεμελιώδη στρατηγική απόφαση κατανομής κεφαλαίου που θα καθορίσει τους ηγέτες και τους ηττημένους της επόμενης δεκαετίας. Η υιοθέτηση της AI είναι μια επένδυση εφάμιλλη της κατασκευής ενός νέου εργοστασίου ή της εισόδου σε μια νέα διεθνή αγορά, με τη διαφορά ότι ο χρόνος και ο ανταγωνισμός είναι ασύγκριτα πιο αμείλικτοι. Το δίλημμα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν είναι απλώς τεχνικό, αλλά βαθιά επενδυτικό και, για πολλούς, υπαρξιακό.

Μια νέα, αποκαλυπτική έρευνα της Experis για την Υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης έρχεται να χαρτογραφήσει με ακρίβεια αυτό το επενδυτικό πεδίο μάχης. Τα ευρήματα είναι αποκαλυπτικά: τέσσερις στις δέκα (40%) επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν ήδη πραγματοποιήσει το άλμα, επενδύοντας σε λύσεις AI για να βελτιστοποιήσουν τις διαδικασίες τους, να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες τους και να αποκτήσουν προβάδισμα. Την ίδια στιγμή, όμως, η έρευνα φωτίζει και την άλλη όψη του νομίσματος: ο κυριότερος λόγος δισταγμού για την πλειοψηφία είναι το «υψηλό κόστος επένδυσης», το οποίο αναφέρεται από το 35% των εργοδοτών ως το βασικότερο εμπόδιο. Αυτός ο αριθμός αντικατοπτρίζει την αβεβαιότητα, τον κίνδυνο και την έλλειψη ενός σαφούς οδικού χάρτη για τη μετατροπή αυτού του κόστους σε μετρήσιμη απόδοση (ROI).

Το «κόστος επένδυσης» είναι μια πολύπλοκη εξίσωση που ξεπερνά κατά πολύ την αγορά μιας άδειας λογισμικού. Περιλαμβάνει την επένδυση σε υπολογιστική ισχύ και cloud υποδομές, την κοστοβόρα και τεχνικά απαιτητική διαδικασία ενσωμάτωσης των νέων συστημάτων με τα υπάρχοντα legacy συστήματα (ERP, CRM), αλλά και τις «κρυφές» επενδύσεις που συχνά υποτιμώνται. Εδώ εντάσσονται οι δαπάνες για την κυβερνοασφάλεια και την προστασία των δεδομένων –ένας παράγοντας που προβληματίζει το 34% των επιχειρήσεων– καθώς και η εξίσου κρίσιμη επένδυση στην εύρεση και εκπαίδευση του ταλέντου που θα διαχειριστεί αυτές τις τεχνολογίες, μια πρόκληση για το 34% της αγοράς. Μια επένδυση εκατομμυρίων σε μια πλατφόρμα AI μπορεί να αποδειχθεί παντελώς άχρηστη αν δεν υπάρχει η ομάδα που θα την αξιοποιήσει ή αν ένα περιστατικό παραβίασης δεδομένων καταστρέψει την εμπιστοσύνη των πελατών.

Ωστόσο, η πιο επικίνδυνη οικονομική απόφαση μπορεί να μην είναι η επένδυση, αλλά η απραξία. Ποιο είναι το πραγματικό κόστος της αναμονής; Κάθε μέρα που περνά, το ανταγωνιστικό χάσμα μεταξύ του 40% που ήδη επενδύει και του 60% που παραμένει διστακτικό, διευρύνεται. Οι πρωτοπόροι δεν κερδίζουν απλώς σε αποδοτικότητα, αλλά μαθαίνουν ταχύτερα, συλλέγουν καλύτερα δεδομένα, βελτιστοποιούν τα μοντέλα τους και χτίζουν ένα «φρούριο» τεχνογνωσίας που γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κατακτηθεί. Το κόστος της μη επένδυσης δεν θα φανεί στον ισολογισμό του επόμενου τριμήνου, αλλά θα είναι καταστροφικό σε τρία χρόνια, όταν οι ανταγωνιστές θα προσφέρουν εξατομικευμένα προϊόντα σε πραγματικό χρόνο, θα προβλέπουν τις ανάγκες της αγοράς και θα λειτουργούν με ένα κλάσμα του λειτουργικού κόστους.

Αυτό φέρνει τους επικεφαλής των επιχειρήσεων αντιμέτωπους με κρίσιμα στρατηγικά ερωτήματα: Πώς χτίζεται ένα πειστικό επιχειρηματικό μοντέλο για μια τόσο μεγάλη επένδυση; Ποια είναι τα σωστά KPIs για τη μέτρηση του ROI στην AI; Πρέπει να στοχεύσουμε σε «γρήγορες νίκες» με μικρότερα, πιλοτικά projects για να αποδείξουμε την αξία, ή να προχωρήσουμε σε μια ολιστική, μεγάλης κλίμακας «μεταμόρφωση»; Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε τον κίνδυνο και να διασφαλίσουμε ότι η επένδυση θα αποδώσει καρπούς σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο τεχνολογικό τοπίο;

Οι απαντήσεις σε αυτά τα σύνθετα επενδυτικά και στρατηγικά διλήμματα θα βρεθούν στο επίκεντρο του επερχόμενου InfoCom World 2025. Εκεί, οι leaders της αγοράς και οι πρωτοπόροι της τεχνολογίας θα αναλύσουν τα μοντέλα χρηματοδότησης, τις στρατηγικές διαχείρισης κινδύνου και τις μεθόδους μέτρησης απόδοσης που μετατρέπουν την AI σε έναν πανίσχυρο πολλαπλασιαστή κερδοφορίας.

Η επενδυτική απόφαση για την AI πρέπει να παρθεί σήμερα. Οι ανταγωνιστές δεν περιμένουν. Το InfoCom World 2025 παρέχει τον οδικό χάρτη για μια έξυπνη και κερδοφόρα επένδυση. Σας περιμένουμε στο Divani Caravel, στις 26 Νοεμβρίου, για να σχεδιάσουμε μαζί το μέλλον. Κλείστε τώρα τη θέση σας στο συνέδριο, δωρεάν και με μια απλή εγγραφή!

Δεν υπάρχουν σχόλια: