Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2025

e-Βusiness & Digital Marketing World 2025: Ο επόμενος πελάτης σας δεν είναι άνθρωπος

͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌    ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

14ο e-Βusiness & Digital Marketing World 2025
One Journey, One Destination: The Consumer
The Turning Point: Smart Growth for a Complex e-Market
2 Δεκεμβρίου 2025 - Divani Caravel

Ένας ριζικός μετασχηματισμός του εμπορίου έχει ήδη ξεκινήσει. Δεν είναι απλώς μια νέα τάση, είναι η αναδιαμόρφωση του ίδιου του τρόπου με τον οποίο γίνονται οι αγορές. Η πρόσφατη ενεργοποίηση του «Instant Checkout» από την OpenAI είναι η επιβεβαίωση: η τεχνητή νοημοσύνη παύει να είναι απλός βοηθός και μετατρέπεται σε έναν αυτόνομο «πράκτορα» (agent) που ερευνά, αξιολογεί και αποφασίζει για λογαριασμό εκατομμυρίων χρηστών.

Η εποχή του Agentic Commerce είναι εδώ, και μαζί της έρχεται η μεγαλύτερη πρόκληση από την έλευση του ίδιου του internet: η αποδιαμεσολάβηση (disintermediation). Ο agent παρεμβάλλεται πλέον ανάμεσα στην επιχείρησή σας και τον τελικό καταναλωτή. Το ερώτημα δεν είναι πλέον πώς θα προσελκύσετε τον πελάτη, αλλά πώς θα πείσετε τον αλγόριθμό του να σας επιλέξει.

Η πρωτοβουλία της OpenAI δεν αποτελεί εξαίρεση. Κολοσσοί όπως η Google (με το «AI Shopping Mode»), η Amazon (με το «Buy for Me») και η Walmart επενδύουν ήδη μαζικά σε αντίστοιχες λύσεις, επιβεβαιώνοντας πως η μετάβαση έχει ήδη ξεκινήσει. Το παιχνίδι, ωστόσο, δεν θα είναι ισορροπημένο.

Έρευνες από το Stanford αποκαλύπτουν ότι οι πωλητές με ασθενέστερα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης κινδυνεύουν με απώλειες κερδών που φτάνουν έως και 14% σε σύγκριση με διαπραγματεύσεις μεταξύ ισοδύναμων πρακτόρων. Οι μικρότεροι έμποροι κινδυνεύουν να χάσουν την προβολή τους σε έναν εντατικό, αλγοριθμικό πόλεμο τιμών.

Η εστίαση μεταφέρεται στην καρδιά της λειτουργίας κάθε e-shop. Η μάχη για την προβολή φεύγει από το οπτικό πεδίο του καταναλωτή και μεταφέρεται στον κώδικα. Η νέα στρατηγική δεν ονομάζεται πλέον SEO, αλλά GEO: Generative Engine Optimization. Ο στόχος είναι η άμεση ενσωμάτωση των προϊόντων σας στην απάντηση που θα δώσει ο agent.

Αντί για ένα ελκυστικό banner, ο αλγόριθμος σαρώνει τα δομημένα δεδομένα σας: διαστάσεις, συστατικά, πιστοποιήσεις, χρόνους παράδοσης. Αυτά τα metadata είναι η νέα βιτρίνα του καταστήματός σας. Η στρατηγική μετατοπίζεται από την πειθώ στη διαπραγμάτευση, με τους agents των εμπόρων να προσφέρουν εκπτώσεις σε πραγματικό χρόνο.

Η ικανότητα μιας επιχείρησης να συμμετέχει σε αυτή την αστραπιαία, αλγοριθμική διαπραγμάτευση θα εξαρτηθεί απόλυτα από την τεχνολογική της ετοιμότητα και την ανάπτυξη ευέλικτων προωθητικών APIs. Το να αγνοούμε το Agentic Commerce είναι σαν να στήνουμε τον πάγκο μας στην πιο πολυσύχναστη αγορά του κόσμου, αλλά να είμαστε αόρατοι. Η ώρα να δράσουμε είναι τώρα.

Οι προβλέψεις είναι εντυπωσιακές: Η Gartner εκτιμά ότι μέχρι το 2028 οι agents θα διαχειρίζονται το 20% των αλληλεπιδράσεων στο e-commerce, ενώ η Ark Invest προβλέπει πωλήσεις 9 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Πώς θα μεταβείτε από το SEO στο GEO; Πώς θα αναδιοργανώσετε δομικά τα δεδομένα σας και θα αναπτύξετε τα κατάλληλα APIs;

Αυτές οι στρατηγικές συζητήσεις θα λάβουν χώρα στο επερχόμενο 14ο Συνέδριο e-Business World & Digital Marketing 2025. Εκεί, leaders της αγοράς, experts και decision-makers θα σχεδιάσουν τα επόμενα βήματα, μετατρέποντας τις προκλήσεις σε έναν σαφή οδικό χάρτη ανάπτυξης.

Η ευκαιρία είναι μπροστά μας. Σας περιμένουμε στο Divani Caravel, στις 2 Δεκεμβρίου. Κλείστε τώρα τη θέση σας στον διάλογο που θα διαμορφώσει το μέλλον του εμπορίου!

Δεν υπάρχουν σχόλια: