Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025

Οι αδικημένοι του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 και ο στόχος του 2035

͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌    ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

Μπήκε και ο Νοέμβριος, αισίως, με το πρώτο δίμηνο μετά το καλοκαίρι να αποδεικνύεται… «φωτιά», για πολλούς και διάφορους λόγους! Το «στοίχημα» τώρα είναι να κλείσει η χρονικά δυναμικά στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης και οι οιωνοί για το 2026 είναι καλοί… οψόμεθα!


Τι μεσολάβησε από την τελευταία φορά που τα «είπαμε» μέσω της στήλης; Αρκετά λανσαρίσματα νέων brands και νέων EVs, σημαντικά events γύρω από την ηλεκτροκίνηση αλλά και ενδιαφέρουσες εξελίξεις στον κλάδο, σε επίπεδο Ελλάδας, Ευρώπης και παγκοσμίως. Ας τα πάρουμε με τη σειρά, όμως.

Στα σημαντικότερα του Οκτωβρίου σαφώς και βρέθηκε το 5ο Electric + Micro Mobility Forum αλλά και το «αδελφό» Festival, τα οποία έλαβαν χώρα με επιτυχία στις αρχές του μήνα, δημιουργώντας μια εβδομάδα γεμάτη ηλεκτροκίνηση! Το συνέδριο, το 5ο κατά σειρά, «συσπείρωσε» για ακόμα μια χρονιά τον κλάδο και πάνω από 200 στελέχη της αγοράς συγκεντρώθηκαν στο Divani Caravel για να στελεχώσουν ενδιαφέροντα roundtables, να παρουσιάσουν νέες τεχνολογίες και εξελίξεις αλλά και για το παραδοσιακό networking. Όλες τις ομιλίες και παρουσιάσεις, αλλά και τα roundtables που έβγαλαν αρκετό «ψωμί», μπορείτε να τα βρείτε εδώ και σε μορφή video εδώ, ενώ εδώ θα βρείτε έναν πλήρη απολογισμό του συνεδρίου.

Φέτος, όμως, για πρώτη φορά διεξήχθη και το Electric + Micro Mobility Festival, ένα τριήμερο event ηλεκτροκίνησης και μικροκινητικότητας στο Πεδίον του Άρεως, συγκεντρώνοντας χιλιάδες επισκέπτες από την Αθήνα και ολόκληρη την Αττική! Επεράσαμε όμορφα και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το 2026, με ακόμα περισσότερες εκπλήξεις και happenings!

Μπορεί το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» να… κινείται, τους τελευταίους μήνες, με τους διαθέσιμους πόρους να δείχνουν ότι επαρκούν μέχρι τη λήξη του προγράμματος, στις 31/12, αλλά στο παρασκήνιο, πάνω από 2.500 αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων «βράζουν» καθώς δεν έλαβαν επιδότηση, στο «νεκρό» διάστημα από το Μάρτιο του 2025 μέχρι και τις 7 Ιουνίου. Πάνω από 400 άτομα έχουν ήδη κινηθεί νομικά και συσπειρώνονται από τον Αύγουστο, αν και τώρα το θέμα παίρνει ευρύτερη δημοσιότητα. Για την ιστορία, είχαμε δημοσιεύσει την πρώτη τους ανακοίνωση στις αρχές Σεπτεμβρίου και ειλικρινά ευχόμαστε να λάβουν έστω το ισχύον ποσό επιδότησης (€3.000), αν όχι το ποσό που θα δικαιούνταν με βάση τους όρους της πρώτης φάσης του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3. Πέραν των τυπικών του αιτήματος που θα εξεταστούν από την όποια αρμόδια αρχή, είναι κρίμα σε μια εποχή που έχουν δωθεί δεκάδες εκατομμύρια για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, να μένουν εκτός κάποιοι «θαρραλέοι» που έκαναν το μεγάλο βήμα, ποντάροντας στην αναδρομική ισχύ της επιδότησης, όπως άλλωστε είχε συμβεί και το 2024. Εν τω μεταξύ, ακόμα 1.392 δικαιούχοι του «ΚΗ3» έλαβαν τα χρήματά τους προ ημερών, με το συνολικό ποσό από τον Ιούνιο του 2024 να ανέρχεται σε 43 εκατομμύρια ευρώ.

Κάπου εδώ να θυμίσουμε ότι το περίφημο «κοινωνικό leasing» ηλεκτρικών που περιμέναμε να ανακοινωθεί στη ΔΕΘ, ακόμα.. αναζητείται. Ο λόγος που το τονίζουμε είναι καθώς πρόκειται για ένα πολύ ισχυρό μέτρο για την απόκτηση EV, ίσως και ισχυρότερο της κλασικής επιδότησης, όπως την ξέρουμε έως σήμερα. Αν αμφιβάλλετε, ρίξτε μια ματιά προς… Γαλλία μεριά, όπου ήδη σχεδόν συμπληρώθηκαν οι 50.000 αιτήσεις του 2ου γύρου κοινωνικού leasing που προσέφερε η κυβέρνηση στους πολίτες. Και πως να μην γίνει… πανικός, αφού με κάτω από €100 το μήνα μπορεί κάποιος να μισθώσει ένα Citroen e-C3, ένα ηλεκτρικό Fiat Panda ή ένα Hyundai Inster και με €150 μισθώνει μεγάλα, «σοβαρά» BEVs, ακόμα και οικογένειες. Να δούμε και τις «εδώ» τιμές, αν και όποτε…

Μ'αυτά και μ'αυτά, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων πέτυχαν ρεκόρ το Σεπτέμβριο, ξεπερνώντας τα 2 εκατομμύρια. Ρεκόρ σημειώθηκε και στην Ευρώπη, ενώ σε επίπεδο 9μήνου, η Γηραιά Ήπειρος γνωρίζει τη μεγαλύτερη αύξηση (+32%), αν και οι συνολικές πωλήσεις είναι το 1/3 αυτών της πανίσχυρης Κίνας. Ακόμα περισσότερα δεδομένα μπορείτε να δείτε και σε έτερη έκθεση για την παγκόσμια και ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτροκίνησης, που δημοσιεύσαμε εδώ.


Ένα μικρό ρεκόρ επετεύχθη και στην Ελλάδα αφού το Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν συνολικά 1.998 EVs, συμπεριλαμβανόμενων και των plug-in υβριδικών! Είναι ο μεγαλύτερος απόλυτος αριθμός μηνιαίων ταξινομήσεων μέχρι σήμερα και ενθαρρυντικός για τη συνέχεια. Δείτε τα Top-5 BEVs και PHEVs εδώ, ενώ υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή, 1 στα 100 αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους μπαίνει «στην πρίζα». Στα δίκυκλα και microcars, πάντως, παραμένουμε στα «ρηχά», με μερίδιο μόλις 0,83% επί του συνόλου στην κατηγορία L3e.

Όλα αυτά εν μέσω ενός γενικότερου κλίματος αβεβαιότητας, ακόμα και για τον αναθεωρημένο στόχο του 2035. Με μπροστάρα τη Γερμανία, αρκετές χώρες ζητούν χαλάρωση των μέτρων για τον περιορισμό των ρύπων στις Μεταφορές, αφού διαπιστώνουν ότι ο εξηλεκτρισμός είναι πολύ πιο δύσκολο, χρονοβόρο και κοστοβόρο case απ'όσο πίστευαν. Είναι κάτι που διαφαινόταν από τις αρχές της δεκαετίας και είχαμε «προειδοποιήσει» (και όχι μόνο εμείς), για το ότι ο εξηλεκτρισμός προωθείται «βίαια» και υπερβολικά γρήγορα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πισωγύρισμα. Δυστυχώς δικαιωθήκαμε και τα υβριδικά (απλά HEV και PHEV) παίρνουν τη σκυτάλη ως ενδιάμεσο σκαλοπάτι για τα BEVs, πλην συγκεκριμένων χωρών που για διάφορους λόγους εξηλεκτρίζονται πολύ πιο γρήγορα (π.χ. Νορβηγία). Θα συστήναμε υπομονή και όχι βιαστικές, σπασμωδικές αντιδράσεις, αλλά στο τραπέζι «παίζονται» πολλά και η Κίνα πιέζει αμείλικτα…

Μιας που μιλάμε για τα PHEVs, πόσο τελικά «καίνε»; Νέα έκθεση από το Ηνωμένο Βασίλειο που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, επαναφέρει στο προσκήνιο αυτό που είναι πλέον γνωστό σε όλους και για το οποίο γράφαμε εδώ και τουλάχιστον μια τριετία: Αν δεν φορτίζεις ένα PHEV, καλύτερα να έχεις ένα απλό HEV ή ακόμα και ένα θερμικό μοντέλο! Οι ρύποι που παράγονται σε πραγματικές συνθήκες χρήσης είναι αρκετά υψηλότεροι από το θεωρητικό βέλτιστο που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές και ο λόγος είναι απλός. Πολλοί αμελούν ή αδιαφορούν για τη φόρτιση των PHEVs τους ή τα χρησιμοποιούν συχνά για ταξίδια και μεγάλες αποστάσεις, όπου το πλεονέκτημά τους περιορίζεται σημαντικά. Η κατάσταση σταδιακά βελτιώνεται, πάντως, ενώ τα παραπάνω στοιχεία αφορούν μέχρι και το 2024. Είμαστε βέβαιοι ότι από το 2025 και πέρα, όλο και περισσότεροι κάτοχοι θα χρησιμοποιούν τα plug-in υβριδικά τους με τον τρόπο που σχεδιάστηκαν να χρησιμοποιούνται.

Τι άλλο έγινε το περασμένο διάστημα, επί ελληνικού εδάφους; Πιο πρόσφατα, βρεθήκαμε στην Πύλο ως καλεσμένοι της Zeekr και είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε περισσότερα για την εταιρεία και το ελληνικό της «παράρτημα», αλλά και να οδηγήσουμε για πρώτη φορά τα Zeekr 001, 7X και Χ. Πολύ καλές οι πρώτες εντυπώσεις από τα αυτοκίνητα αν και τοποθετούνται ως premium προτάσεις για ένα αγοραστικό κοινό με ικανό budget, ενώ ο στόχος των 400 πωλήσεων για το 2026 κρίνεται εφικτός, σύμφωνα με την εισαγωγική Geo Mobility Hellas. Εκ των τριών μοντέλων, περάσαμε λίγο περισσότερο χρόνο με το shooting brake Zeekr 001 και μπορείτε να δείτε ένα σύντομο video-preview του εδώ.

Λίγο νωρίτερα, η Changan έκανε το ντεμπούτο της στη χώρα μας (δια μέσου του ομίλου Autohellas), με τα μοντέλα Deepal S07 και S05. Η «απόβαση» των κινέζικων SUVs συνεχίζεται και είναι λογικό καθώς το C-SUV και το D-SUV segment είναι αυτά που έχουν μεγαλύτερο «νόημα», εμπορικά, για τα νέα brands αυτά. Εμείς να ευχηθούμε καλή αρχή και καλές πωλήσεις!

Στα μέσα Σεπτεμβρίου, η Chery ήταν αυτή που μονοπώλησε το ενδιαφέρον καθώς πραγματοποίησε και το επίσημο launch event της, όπως και την πρώτη ελληνική παρουσίαση του προσιτού Tiggo 4 SUV της. Είχαμε δει τα Tiggo 7 και Tiggo 8 από τον περασμένο Ιούνιο (και μάλιστα σύντομα θα δείτε στη σελίδα μας την αναλυτική δοκιμή του Tiggo 8 PHEV) αλλά το Spanos Group «επισημοποίησε» το λανσάρισμα του brand σε ένα εντυπωσιακό event, στα Νότια Προάστια.

Λίγες μέρες αργότερα, οδήγησαμε στην πίστα των Μεγάρων τα τρία μοντέλα της Lynk & Co, επί τη ευκαιρία του λανσαρίσματος του Lynk & Co 08 PHEV στην ελληνική αγορά. Ήταν μια εμπειρία ξεχωριστή από τα συνηθισμένα αφού σπάνια μας δίνεται η ευκαιρία να «πιέσουμε» ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό μοντέλο στα όρια και δεν θα σας κρύψουμε ότι το 02 ήταν αυτό που αισθάνθηκε σαφώς πιο «άνετα» εντός πίστας, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα.

Όσον αφορά τις πλήρεις δοκιμές μας, ήταν ουκ ολίγες στο πρόσφατο παρελθόν! Τελευταίο χρονικά ήταν το Ford Puma Gen-E, το οποίο μας εντυπωσίασε με τον τεράστιο χώρο αποσκευών του αλλά και με τις χαμηλές του καταναλώσεις. Δείτε το video-review μας εδώ!

Είχαμε κι άλλο «μικρό», όμως, το DongFeng Box που έρχεται στην Ελλάδα από το Spanos Group! Το «ξεζουμίσαμε», ξεχωρίσαμε τα κύρια πλεονεκτήματά του και αν σας ενδιαφέρει ένα B-segment BEV σε λογική τιμή, μπορείτε να δείτε την πλήρη δοκιμή μας εδώ!

Καλοκαιρινό review, όμως, κάναμε και στο εξαιρετικό Geely EX5, το οποίο ήδη σημειώνει εμπορική επιτυχία στην Ελλάδα, με βάση τις πωλήσεις του. Όχι άδικα, θα λέγαμε, τους λόγους θα τους καταλάβετε εύκολα, βλέποντας το video review μας…

Αναμφίβολα, όμως, τις καρδιές μας έκλεψε η νυν ναυαρχίδα της BYD (στην Ευρώπη, προς το παρόν), το Sealion 7. «Θηρίο» από πλευράς ιπποδύναμης, μπαταρίας και εξοπλισμού, το πήγαμε… παντού, και έδειξε ότι μπορεί να κάνει τα πάντα, αν και απευθύνεται σε λίγους. Απολαύστε το στο video review μας!

Και καλά η ταχεία φόρτιση που πλέον μπορούμε να κάνουμε σε πολλές περιοχές της χώρας, σε DC ταχυφορτιστές, αλλά τι γίνεται με την οικιακή φόρτιση, η οποία και παρέχει το μικρότερο δυνατό κόστος χρήσης για έναν κάτοχο ηλεκτρικού οχήματος; Κάποια μοντέλα έρχονται με καλώδιο φόρτισης από πρίζα σούκο (EVSE) κατά την αγορά τους, άλλα όχι, ενώ τα καλώδια αυτά μπορεί να είναι των 8, 10, ή 13 αμπέρ, σπάνια των 16 για την μέγιστη δυνατή «αργή» φόρτιση. Ευτυχώς υπάρχουν universal λύσεις για όλα τα οχήματα που έχουν Type-2 υποδοχή και μάλιστα με δυνατότητα ρύθμισης της έντασης και της ισχύος, όπως το 3,6 ΚW καλώδιο της Rheidon Tech. Το δοκιμάσαμε και είναι μια πολύ ευέλικτη και πρακτική λύση, με καλώδιο 6+ μέτρων, ενώ μπορείτε να δείτε τη δοκιμή μας εδώ και να το αποκτήσετε με μια μικρή έκπτωση.

Αυτές τις μέρες ξεκινά η EICMA 2025 στο Μιλάνο και αναμένεται να… πλημμυρίσει από ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα κάθε είδους, κυρίως από την Κίνα και την Ινδία, η οποία μπαίνει δυναμικά και στην ευρωπαϊκή αγορά. Το θέμα, πάντα, είναι η τιμή τους αλλά και το after-sales support, αφού πολλοί… «κάηκαν» στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια όταν το σκούτερ τους χρειάστηκε ανταλλακτικά ή επισκευή. Θα σας ενημερώνουμε για τις εξελίξεις από την μεγάλη έκθεση και τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιαστούν εκεί, όπως κάθε χρόνο!

Ο περασμένος μήνες σηματοδότησε και την έναρξη ενός ακόμα «πειράματός» μας, με «όχημα» την μικροκινητικότητα, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Μπορεί ένας γονέας, κάτοικος Αθήνας, να αντικαταστήσει εν μέρει το Ι.Χ. για τις οικογενειακές υποχρεώσεις που περιλαμβάνουν τα παιδιά του; Μόνο η δοκιμή μπορεί να δώσει την απάντηση και για το λόγο αυτό, αρκετές διαδρομές πλέον γίνονται στο κέντρο της πόλης με ένα ηλεκτρικό fatbike από το instaride (by instacar) και θα σας ενημερώσουμε για το τελικό «πόρισμα», εν καιρώ…

Τέλος, δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στον… «χαμό» που γίνεται τον τελευταίο καιρό, με αφορμή και πάλι τα ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα. Το κανονιστικό πλαίσιο του Δήμου Αθηναίων πλησιάζει προς την τελική μορφή και εφαρμογή του και μάλιστα, για το λόγο αυτό, οργανώσαμε και ένα σχετικό roundtable με τη συμμετοχή του Δήμου στο πρόσφατο 5o Electric + Micro Mobility Forum. Το ζήτημα φαίνεται να δίνει τροφή και για πολιτικές αντιπαραθέσεις τις τελευταίες μέρες, αλλά αυτό ουδόλως μας ενδιαφέρει. Το σημαντικό είναι να ρυθμιστούν αποτελεσματικά τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά πατίνια στην πρωτεύουσα, χωρίς όμως να στερούνται οι κάτοικοι και επισκέπτες αυτή τη βολική λύση μετακίνησης.

Εξαιρετικά χρήσιμα δεδομένα για το πως χρησιμοποιούνται όμως τα κοινόχρηστα πατίνια στην Ελλάδα προσέφερε η Dott στο πλαίσιο του συνεδρίου μας, πράγμα σπάνιο καθώς οι πάροχοι σπάνια μοιράζονται δεδομένα με το κοινό και δεν υπάρχει ακόμη επίσημος φορέας/παρατηρητήριο που να ασχολείται συγκεκριμένα με τη μικροκινητικότητα στην Ελλάδα, κάτι που πρέπει να συμβεί το συντομότερο. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ για να πάρετε μια ιδέα, με βάση τα στοιχεια της εταιρείας, η οποία μάλιστα μόλις εξασφάλισε 70 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον χρηματοδότησης για να αναπτυχθεί περαιτέρω. Είναι σημαντικό ότι οι μεγάλοι πάροχοι μικροκινητικότητας που επιβίωσαν και παρέμειναν στην επιφάνεια (χάρη και σε συγχωνεύσεις/εξαγορές) πλέον πετυχαίνουν κερδοφορίες σε πολλές χώρες, έχοντας σταθεροποιηθεί και ωριμάσει, ως μέλη ενός κλάδο που γνώρισε τεράστιο "boom" αλλά και τεράστιες δυσκολίες, από το 2017 και έπειτα.

QUICK REVIEW

Δεν υπάρχουν σχόλια: