Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025

e-Βusiness & Digital Marketing World 2025: Η AI ενισχύει το εμπόριο – Ποιοι όμως μένουν εκτός;

͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌     ͏ ‌    ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

14ο e-Βusiness & Digital Marketing World 2025
One Journey, One Destination: The Consumer
The Turning Point: Smart Growth for a Complex e-Market
2 Δεκεμβρίου 2025 - Divani Caravel

Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί μια ισχυρή οικονομική δύναμη που αναδιαμορφώνει την παγκόσμια αγορά. Οι επιχειρήσεις αγωνίζονται να ενσωματώσουν τα νέα εργαλεία, όμως κάτω από την επιφάνεια της καινοτομίας, διαμορφώνεται ένα «τεκτονικό ρήγμα» που απειλεί να χωρίσει τους νικητές από τους ηττημένους της νέας ψηφιακής εποχής, δημιουργώντας ένα χάσμα που μπορεί να αποδειχθεί αγεφύρωτο.

Μια νέα, αποκαλυπτική έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) έρχεται να επιβεβαιώσει το μέγεθος της ευκαιρίας, αλλά και του κινδύνου. Σύμφωνα με αυτήν την έκθεση, η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να αυξήσει την αξία των διεθνών εμπορικών ροών κατά σχεδόν 40% έως το 2040 και το παγκόσμιο ΑΕΠ έως και 13%. Αυτή η τεράστια ανάπτυξη, που τροφοδοτείται από την ικανότητα της ΤΝ να μειώνει δραστικά το εμπορικό κόστος και να βελτιστοποιεί τις εφοδιαστικές αλυσίδες, δημιουργεί μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία για όσους είναι έτοιμοι.

Ωστόσο, η έκθεση κρούει έναν ηχηρό κώδωνα του κινδύνου: αυτή η ανάπτυξη δεν θα είναι αυτόματη για όλους. Η ΤΝ κινδυνεύει να μετατραπεί από μοχλός ανάπτυξης σε παράγοντα όξυνσης των ανισοτήτων. Τα δεδομένα αποκαλύπτουν ένα βαθύ «ψηφιακό χάσμα» που διαχωρίζει την αγορά: μόλις το 41% των μικρών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί την τεχνολογία, έναντι ποσοστού άνω του 60% για τις μεγάλες. Η ψαλίδα είναι ακόμη μεγαλύτερη γεωγραφικά, με λιγότερο από το ένα τρίτο των επιχειρήσεων σε οικονομίες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος να την έχει ενσωματώσει.

Αυτό το χάσμα δεν είναι μια αφηρημένη παγκόσμια πρόκληση, αλλά η καθημερινή πραγματικότητα για τις ελληνικές επιχειρήσεις που καλούνται να ανταγωνιστούν διεθνείς πλατφόρμες όπως η Temu και η Shein. Αυτοί οι κολοσσοί αξιοποιούν την ΤΝ σε τεράστια κλίμακα για να βελτιστοποιήσουν τις τιμές, να εξατομικεύσουν τις προτάσεις τους και να κυριαρχήσουν στην εφοδιαστική αλυσίδα, αφήνοντας τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να παλεύουν για την επιβίωσή τους. Η ερώτηση δεν είναι πλέον «αν» θα χρησιμοποιήσεις την ΤΝ, αλλά «πώς» θα την αξιοποιήσεις για να μην μείνεις πίσω.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί το κύριο πεδίο αυτής της νέας αναμέτρησης. Η επιτυχία δεν κρίνεται πλέον στη δημιουργία ενός απλού e-shop, αλλά στην ικανότητα διαχείρισης ενός ολόκληρου ψηφιακού ταξιδιού για τον καταναλωτή. Από τις εξατομικευμένες διαφημιστικές καμπάνιες και το έξυπνο content marketing μέχρι την πρόβλεψη της ζήτησης, την αυτοματοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και τη βελτιστοποίηση του last mile, η τεχνητή νοημοσύνη είναι ο παράγοντας που καθορίζει την αποδοτικότητα σε κάθε βήμα. Οι επιχειρήσεις που θα παραμείνουν προσκολλημένες σε παραδοσιακά μοντέλα κινδυνεύουν να προσφέρουν μια εμπειρία που θα μοιάζει αργή, γενική και ασύνδετη με τις σύγχρονες προσδοκίες.

Η στρατηγική απάντηση σε αυτή την πρόκληση θα βρεθεί στο επίκεντρο του 14ου Συνεδρίου e-Business World & Digital Marketing 2025. Εκεί, θα αποκωδικοποιηθεί η φόρμουλα της «έξυπνης ανάπτυξης». Μέσα από στοχευμένες συζητήσεις, θα αναλυθούν οι πρακτικές στρατηγικές ΤΝ για το eCommerce και το Digital Marketing, οι μέθοδοι για να μετατραπεί η ανάλυση δεδομένων σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και οι τρόποι με τους οποίους οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να γεφυρώσουν το χάσμα και να διεκδικήσουν το μερίδιό τους στη νέα, AI-driven οικονομία.

Η τεχνολογία δημιουργεί τις ευκαιρίες, αλλά και τις ανισότητες. Το e-Business World & Digital Marketing 2025, στις 2 Δεκεμβρίου, στο Divani Caravel Hotel, δίνει τις λύσεις. Σας περιμένουμε για να διαμορφώσουμε μαζί το μέλλον του ψηφιακού εμπορίου. Κλείστε τώρα τη θέση σας και γίνετε μέρος της αλλαγής!

Δεν υπάρχουν σχόλια: